3. Kor-B Juniorkor (4 - 6 klasse)

Kor-B Juniorkor er et kor i korskolen som rummer elever i 4. - 7.  klasse.  Her arbejdes der med flerstemmighed og med stemmens udvikling for eksempel igennem tonetræfning-intonation, tonedannelse – klang, artikulation, frasering, rytme – præcision, gehør- samklang. Repertoiret er både klassisk og rytmisk og rummer også udenlandske tekster.

Mange af eleverne har gået i Kalundborg Spirekor inden, men det er også muligt at komme udefra. Det er korlederen der ved optagelsesprøven vurderer hvilket kor du skal synge i.

I koret arbejdes der på:

• at videreudvikle korets færdigheder.

• at udsætte eleverne for så mange gode musikalske oplevelser som muligt.

• at bevare sangglæden og fællesskabet.

• at skabe god koropdragelse.

Hørelærerundervisningen vil indgå i kortimen.

Aktiviteter og koncerter: Kor-B Juniorkor deltager i korstævner og koncerter både i og udenfor Musisk Skole og tager derudover også på lejrture og koncertrejser.

Tidspunkt: Onsdage kl. 16.10 - 17.10 i lokale 7 på Musisk Skole