Musiksjov SFO tilbud i Tømmerup

Musisk Skole Kalundborg udbyder Musiksjov til kommunens skoler.
Musiksjov er et projekt hvor lærer fra Musisk Skole kommer ud til den enkelte SFO én eftermiddag om ugen (i musikskolens sæson). Her synger, klapper, danser/ bevæger sig og spiller eleverne sammen med lærerne til iørefaldende musik, der gør det sjovt og let at lære. Målet er at give eleverne en introduktion til musikkens verden samtidig med at de opnår en grundlæggende musikforståelse.

Som en del af undervisningen underviser lærerne efter konceptet Start Klar, hvor eleverne kommer i gang med samspil fra første tone. Der stiftes bekendtskab med flere forskellige instrumenter, primært blæseinstrumenter (Tværfløjte, Saxofon, Basun og Trompet) Allerede fra første tone kan eleverne komme i gang med sammenspil!

Alle kan være med – Det eneste, det kræves for at deltage er godt humør og lysten til det gode fællesskab musik, kan give.

Undervisningen er delt i to hold:
SFO I (0.-3. klasse): Sanglege, nodeteori, rytmeforståelse, periodefornemmelse, bevægelse
SFO II (4. - 6. klasse): Start Klar, nodeteori, rytmeforståelse, periodefornemmelse, bevægelse
Undervisere: Ulrik Gustav Hansen og Christian Hvollbøll