Lærere

Astrid Christensen

Jeg hedder Astrid Christensen og er uddannet statsprøvet musikpædagog fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København med klaver, kor og ensembleledelse som hovedfag.

Desuden er jeg videreuddannet i korpædagogik og korledelse ved Den Kongelige Musikhøjskole i Stockholm.
Mine lærere i kordirektion var Søren K. Hansen i København og i Sverige var det bl. a. Eric Ericsen og Gunnar Eriksson. Alle tre nogle af vor dygtigste kordirigenter her i Norden. De har betydet utrolig meget for min musikalske udvikling inden for korledelse.

Til daglig underviser jeg på Musisk Skole Kalundborg. Her er jeg pædagogisk/faglig teamleder for korskolen, leder af ungdomskoret Kor-B samt voksenkoret, Regnbuekoret. Her udover underviser jeg i klaver og hørelære/teori.

I min fritid er jeg leder af vokalensemblet Asta Basta.