Lærere

Rogelio Flores Aguirre

Mexicansk pianist, født i 1977 i Monterrey, N. L. Mexico.

Jeg har en bachelor i musik (klaver) fra Monterrey's "Music & Dance Academy" (1997), og samme år fik jeg en 2. pris på den "Nationale klaverkonkurrence" i Mexico City.

Derudover har jeg en bachelor i Marketing og Kommunikation (1998) fra Monterrey Universitet og en Master i Kommunikation (2000) fra CESMA i Madrid, Spanien.

Jeg har spillet i de fleste koncertsale i nord Mexico og som solist med Monterreys Ungdoms Symphony Orkester, samt Nuevo Leon og Tampico Universiteternes symfoni orkestre.

I 1999 fik jeg en 1. pris i den "Musikalske Produktions Konkurrence" i Monterrey og indspillede herunder en CD med klavermusik af den kvindelige mexicanske pianist Carmen Salinas.

I 2001 flyttede jeg til Danmark og begyndte på MGK-kursus i Odense Musikskole hos pianisten Inke Kesseler.

I sommeren 2003 spillede jeg som solist med Hans Christian Andersens Youth Orchestra i Danmark og Polen. Samme år blev jeg optaget på Det Fynske Musikkonservatorium hos Christina Bjorkøe og Erik Kaaltoft, hvorfra jeg har taget Musikpædagogisk eksamen i 2007 og afholdt afslutningskoncert i sommeren 2008.

Jeg har deltaget i masterclasses i Mexico, Argentina, Danmark, Tyskland og Island og har givet anmelderroste koncerter i både Danmark, Mexico og Island.

Jeg har været ansat på Musisk Skole Kalundborg siden august 2007 og har desuden undervisningserfaring som klaverlærer fra Mexico, AOF, FOF og Odense Musikskole.