Lærere

Estera Bronislawa Kwiecien

Estera Kwiecień blev født i Chorzów, Polen, i 1989. Hun begyndte at spille cello i en alder af 7 år. Efter 12 ar pa musikskolen i sin fodeby, fik hun titlen professionel musiker. Derefter blev hun optaget pa Musikkonservatorium i Kraków, hvor hun polerede sine cellofardigheder med Dorota Imiełowska.

Med sit bachelorbevis flyttede Estera til Danmark, hvor hun afsluttede sin kandidat ved Det Kongelige Danske Musikkonservatorium under ledelse af prof. Morten Zeuthen. Efter sin tid i Kobenhavn fortsatte Estera sin uddannelse i solistklassen med prof. Niels Ullner pa Syddansk Musikkonservatorium i Odense.

Estera har deltaget i mange masterclasses, hvor hun har arbejdet med mange musikere, såsom: Hannu Kiiski, Jeroen Reuling, Michael Flaksman, Jan Vogler, Alexander Gebert og Zdzisław Łapiński. Estera afsluttede sine studier i efteråret 2018 med en anmelderrost debutkoncert.

I løbet af sin karriere har Estera spillet mange koncerter rundt om i Europa - Italien, Sverige, Polen, Danmark, Tjekkiet, Slovenien, Tyskland, Schweiz, Færøerne - og Canada.