Lærere

Rosa Cremé Pena Bentsen

Mit navn er Rosa og jeg er uddannet professionel danser og koreograf fra Den Cubanske Nationale Kunst Skole med fokus på comtemporary teknikker (Fall/recovery, Floor Work, Fly Work mv.), og genrer indenfor den moderne dans og performance, kontakt improvisation, somatisk praksis for dansere, koreografi og klassisk ballet.

Jeg har mange års erfaring som danser og danselærer i moderne dans, comtemporary, jazz, kreativdans, improvisation, Klassisk ballet og latinamerikanske dansestilarter, moderne burlesque mv. Jeg er danselærer, og underviser i moderne/contemporary dans på Musisk Skole.

Udover at undervise her, arbejde jeg som danselærer i Købehavns området. Desuden danser jeg og underviser både i DK og i udlandet til forskellige forestillinger inden for scenekunst genrer.