Solosang

Hvorfor gå til sangundervisning?
For at lære at udfolde dig med det, der er din stemme i sange der er gode for dig, og for at lære sangteknik.

Hvad laver vi i en sanglektion?
I løbet af en lektion kommer vi ind på noget af det, der kan udvikle din stemme – og det at formidle en sang.

Det vil bl.a. være:

• Holdning
  • Vejrtrækning
  • Afspænding
  • Artikulation
  • Støtte
  • Klang
  • Frasering
  • Intonation
  • Pulsfornemmelse
  • Stemmens forskellige funktioner
  • Mikrofonteknik
  • Fortolkning/udtryk.
Og dette skal selvfølgelig prøves af i en sang.

Hvordan bliver du bedre til at synge?
Ved at øve dig! Det du skal øve dig på, udover din sang, er de sang- og kropsøvelser du lærer i din lektion. Og det virker meget bedre at øve sig 20 minutter hver dag end en hel time dagen før din lektion.

Hvert år får du, ved mindst to lejligheder, mulighed for at synge for publikum enten som solist eller med en af de andre sangelever. Dette foregår oftest på Musisk Skole.

Lærere