Messinginstrumenter (Trompet - Basun - Cornet - Horn - Tuba)

Messingblæseinstrumenter, især trompet og trombone, bruges og kan bruges i næsten al musik og indgår i grupper og orkestre af alle mulige størrelser.

Selv om de er populære til solospil, er det dog hovedsagelig som ensembleinstrumenter man bruger dem. Nutiden kræver kundskaber i et stort antal stilarter og genrer. Derfor lægges der i musisk skole stor vægt på uddannelse i et – meget varieret – sammenspil, hvilket er spændende og tillige sikrer at eleverne kan tage de opnåede færdigheder med ud i livet. Der er altid bud efter dygtige og samarbejdsskolede messingblæsere.

Undervisningen
Kombinationen mellem individuel undervisning og ensemblespil er meget central, og i samarbejdet mellem lærer og elev udvikles en af eleven valgt genre, som fører frem mod en videre udvikling af det valgte instrument.
Skriv i kommentarfeltet hvilket messinginstrument du gerne vil spille på.