Blokfløjte

Blokfløjten er både egnet som begynderinstrument fra 8-års alderen samt et videregående instrument, der kan udvides med hele ”blokfløjtefamilien”: Alt-, tenor- og basblokfløjte. Blokfløjten bør tages lige så seriøst som ethvert andet orkesterinstrument. Tænk blot på blokfløjtevirtuosen Michala Petri.

Instrumentets sammenspilsmuligheder er utallige – også i rytmisk sammenhæng med forstærker.

Undervisningen
I undervisningen arbejdes der på, at eleverne både opnår musikalske og tekniske færdigheder. Der arbejdes bl.a. med fingersætning, kropsholdning og vejrtrækning. Der gøres en indsats for at styrke hørelære og teori i undervisningen, så eleverne får en bred musikalsk uddannelse.
Udover soloundervisningen bliver der gjort en del ud af, at eleverne kommer til at spille sammen både med andre fløjteelever og elever på andre instrumenter.