Elguitar

Vilde soloer, smukke drømmende klange, tunge rock riffs, krøllede jazz figurer eller groovy funk rytmer er oplagte roller for en elguitar - særligt i band-sammenhæng, men guitaren kan også stå alene som eks. rytmisk akkordspil til en sang alle kan synge med på.

Der er således mange sjove og interessante ting at lære ved dette alsidige instrument. Derfor er der også god plads til at undervisningen i elguitar tager udgangspunkt i elevens egne musikalske ønsker og interesser.

Undervisningen
Alt afhængigt at elevens musikalske ønsker, interesser og forudsætninger, arbejdes der bl.a. med følgende elementer:
  •  Elementært becifringsspil – dvs. kendskab til elementære akkorder (åbne og barré) samt forskellige anslagsrytmer og elementært fingerspil.
  •  Elementær guitarteknik (fingersætning, plekter-teknik, hammer-ons, pull-offs m.m.)
  •  Improvisation (f.eks. øve dur/mol, blues og pentaton -skala)
  •  Teori

Lærere