Guitar - Akusitisk

Guitarens historie går helt tilbage til 1400-tallet. I vor tid har guitaren fået en mægtig opblomstring, og er et populært instrument inden for næsten alle genrer. Guitaren udmærker sig ved sin store alsidighed, og benyttes både som akkompagnement til sang, sammenspil med flere guitarer, sammenspil med andre instrumenter og som soloinstrument.

Undervisningen
Eleverne skal optræne en lang række færdigheder, der er nødvendige for musikudøvelse: Motorik, koordinationsevne, sikker pulsfornemmelse, evnen til at læse noteret musik (noder, tabulatur og becifring) samt evnen til at lytte.

Lysten til at spille sammen med andre elever fremmes.

Der lægges vægt på, at eleverne lærer at de går på en skole, og at det er nødvendigt at yde en indsats, samt at alle elever så vidt muligt deltager i sammenspil.

Koncerter og aktiviteter
Hvert år afholdes der mindst 2 koncerter, hvor eleverne viser, hvad de har lært. Derudover deltager guitareleverne ofte i forskellige sammenspilssituationer.

Undervisningen tilbydes til elever fra 0. klasse