4. Kor-U (7. klasse. - 21 år)

Kor-U består af pt. af ca. 20 piger fra 7. kl. - 21 år, som elsker at synge rytmisk kormusik.

Koret er fordelt på 3-6 stemmegrupper. Vi synger både acapella og med klaverakkompagnement. Vi synger populære sange af kunstnere som fx Lukas Graham, Rhye, Asgeir, Alice Merton, Tina Dickow, George Ezra m.fl. Derudover synger vi også danske klassikere som fx Lyse nætter, Solen er så rød mor og Lyngen er lilla.

Kor-U er et ambitiøst pigekor, men som vægter sangglæden og fællesskabet ligeså højt som arbejdet med musikken. Koret øver kun én gang om ugen, og derfor kræves det af sangerne, at der øves hjemme og at der altid bakkes op om korets aktiviteter og koncerter.
Vi optræder altid uden noder – så vi kan give publikum den bedst mulige koncertoplevelse.

Koncerter og aktiviteter

Koret optræder flere gange om året. Det forventes at man møder op til alle arrangementer. Koret er et team og alle stemmer er vigtige. Derfor er der også den holdning i koret, at alle bakker op om aktiviteterne, så niveauet på koncerterne altid er høje.
Udover koncerterne på Musisk skole, har vi fx sunget teaterkoncerter, i Havneparken, til Kalundborg Folkemøde, Stafet for livet, i Aarby Kirke, Raklev Kirke m.m.fl. Vi har også flere gange været på inspirations-/hyggetur til København for at høre DRs pigekor.

Korture

Hver andet år rejser koret på koncerttur til udlandet. i 2022 har koret deltaget i korkonkurrencen Vox Lucensis i Lucca, Italien, hvor de vandt deres kategori og sølvdiplom. I 2019 deltog koret i den internationale kor-konkurrence 8th Canta al Mar, hvor koret vandt sølv i konkurrencen for ungdomskor. I 2017 deltog koret i en korfestival i Prag.
Tidligere har vi besøgt Makedonien, Letland, Færøerne, Korea, Tjekkiet, Østrig, Tyskland, Polen, Litauen, Estland, Finland, Israel og Canada.

Tilmelding og optagelse i koret

Du kan få en gratis prøvegang i koret, hvor du kan se om det er noget for dig. Derudover bliver der en lille uformel optagelsesprøve sammen med korlederen. Her skal du synge 1 eller 2 vers af en selvvalgt sang og derudover vil korlederen høre dig i et par forskellige sangøvelser. Det er så korlederen kan placere dig i den stemmegruppe, der er allerbedst for dig i koret.

Man melder sig til for et år, det forventes derfor, at man er med en hel sæson.

Booking

Koret tager altid gerne ud og giver koncerter til forskellige arrangementer.