KorVision (Voksen kor)

KorVision er et rytmisk kor for både mænd og kvinder. Koret består af ca. 30 sangere fordelt på 4-6 stemmer. Vi synger et bredt repertoire, der spænder over pop, rock og jazz - både på dansk og engelsk. F.eks. Hold back the river (James Bay), Under African Skies (Paul Simon), Viva la vida (Coldplay), Jeg’ i live (Burhan G), When my sugar walks down the street (Mills Brothers) med mange flere.
Vi synger flere koncerter om året, både ved arrangementer på Musisk Skole, men også til arrangementer andetsteds. Vi har f.eks. sunget koncerter på Kalundborg Vandrerhjem, Ubberup Højskole, Raklev Kirke, Dragsholm slot m.fl.
Vores vision er at få vores store sangglæde til at smitte af, helt ned på de bagerste publikumsrækker og efterlade folk med et smil og måske endda en lyst til selv at synge. Derfor synger vi også uden noder til koncerter, så vi er frie til at mærke musikken.
Vi arbejder seriøst med musikken, men sangglæden vægtes ligeså højt! Det sociale er vigtigt for os og vi har et festudvalg der arrangerer diverse hyggearrangementer og fester i løbet af året.

Optagelse i koret:
Er du vild med at synge og gør det dig glad at synge sammen med andre? Så er KorVision måske noget for dig. Du kan komme og få en gratis prøvelektion for at se om det er noget for dig.
Der er ingen formel optagelsesprøve, så en af de første gange, finder du sammen med korlederen ud af hvilken stemme du skal synge i. Korlederen vil således lytte lidt ekstra til dig, så du bliver placeret i den stemmegruppe der er bedst for dig. Det er ikke et krav at du kan læse noder eller andet, men det forventes dog at du synger rent - så du passer ind i korets nuværende niveau. Det vurderer korlederen.
Tidspunkt: Onsdage kl. 19.00 - 21.00
Sted: Musikcaféen