Børn og unge med særlige behov/instrument

Børn og unge (i alderen 0-25 år) med særlige behov får på Musisk Skole samme tilbud om musikundervisning som alle andre.

Kort tid efter din tilmelding kontaktes du telefonisk af kontoret, hvor I får en snak om hvilket instrument/hold, der ønskes undervisning på, samt evt. særlige ønsker til underviser og selve undervisningen.

Målet er at finde den ”perfekte” underviser og/eller hold til hver enkelt elev, så undervisningen bliver tilpas udfordrende og sjov.

Der er mulighed for at starte med en prøvetime for at se, om kemi mellem elev og underviser/ evt. andre elever er fin.”
Formål
  • at udvikle elevens evne til opmærksomhed, koncentration, iagttagelse, lytning, reaktion, hensyn og samarbejde
  • at udvikle elevens sprog og begrebsverden, koordinationsevne og motorik
  • at udvikle eleven emotionelt og intellektuelt.
  • at styrke elevens selvtillid
  • at udvikle elevens umiddelbare musikglæde og videreudvikle det musikalske anlæg
  • at udvikle elevens melodiske og rytmiske sans, sans for form og struktur, samt fornemmelse for tid og rum
  • at bevidstgøre musikkens grundelementer: puls, rytme, melodi, form